2017-08-30 09:07:30

GOLD TOWN GAMES: POSITIVT MOTTAGANDDE FÖR WORLD HOCKEY MANAGER

STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklingsbolaget Gold Town Games lansering av World Hockey Manager (WHM), som gjordes för tre månader sedan, har fått ett positivt mottagande. Samtidigt meddelar bolaget att utvecklingsarbetet med World Football Manager temporärt pausas tills WHM är redo för en global lansering.

Det framgår av delårsrapporten.

Den 29 maj lanserades en ny version av WHM i Finland, som andra land efter Republiken Tjeckien. Den stora nyheten var aktiveringen av spelets köpfunktion, ett viktigt test både för Goldtown som bolag och WHM som spel för att verifiera att både teknik och spelidé håller, skriver bolaget.

"Vi är glada och stolta att meddela att spelet har fått ett positivt mottagande av en mycket kräsen mobilspels- och hockeypublik. Den data som har genererats från användarna i Finland sedan den 29 maj till idag visar att ett par procent av användarna är villiga att lägga pengar på spelet och fortsätter kontinuerligt att göra aktiva köp i WHM", heter det.

Den betalande genomsnittsanvändaren har under perioden spenderat cirka 250 kronor.

Den nya versionen har även genererat data från den tjeckiska marknaden och den verifierar att även de användarna genomför köp men inte till samma grad som de finska användarna.

Gold Town Games rörelseresultat före avskrivningar uppgick till -1,23 miljoner kronor det andra kvartalet (-0,48). Nettoomsättningen var 20.018 kronor (0).