2017-10-09 08:52:49

INTEGRUM: HAR TECKNAT AVTAL MED NY PROTESKOMPONENTLEVERANTÖR

STOCKHOLM (Direkt) Medicinteknikbolaget Integrum, som utvecklar och marknadsför system för skelettförankrade proteser, har tecknat ett avtal med en ny leverantör av proteskomponenter för att säkerställa bolagets leveransförmåga.

Det framgår av ett pressmeddelande.

I prospektet inför noteringen på First North i våras informerade Integrum om att bolaget arbetar med att byta en leverantör av proteskomponenter eftersom befintlig leverantör hade aviserat att de inte längre kommer kunna leverera enligt avtal.

"Det är bra att vi relativt snabbt har säkrat framtida försörjning av våra proteskomponenter och att vi nu har tecknat ett avtal med en ny leverantör med liknade villkor som tidigare. Det är mycket positivt att den nya leverantören upprätthåller en hög kvalitetsstandard enligt ISO 13485 krav för att tillhandahålla medicinska produkter samt är registrerade hos den amerikanska Food and Drug Administration (FDA)", säger Integrums vd Jonas Bergman.

Bäst utveckling - Idag Topplistor