2018-01-10 14:00:00

Inbjudan - presentation av Sandviks rapport för fjärde kvartalet 2017

Sandvik publicerar sin rapport för fjärde kvartalet måndagen den 5 februari 2018, cirka kl 08:00 CET.

En kombinerad presentation och telefonkonferens för investerare, analytiker och finansiell media kommer att hållas kl 10:00 CET.

Rapporten presenteras på World Trade Center i Stockholm, lokal Manhattan av Björn Rosengren, VD och koncernchef samt av Tomas Eliasson, ekonomi- och finansdirektör.

Presentationen kommer att sändas direkt på vår hemsida home.sandvik/se

Kontaktinformation för konferenssamtal:

SE: 08 566 425 09

UK: +44 203 008 98 04

US: +1 855 831 59 44

Från cirka kl 09:00 CET återfinns presentationsbilder på home.sandvik/se

Stockholm den 10 januari 2018

Sandvik AB

För ytterligare information kontakta Ann-Sofie Nordh, chef för investerarrelationer, Sandvik AB, tel 08 456 1494 eller Carina Aspenberg, Media och PR Manager, Sandvik AB, tel 070 616 0119.

Sandvik-koncernen

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden - verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2016 omkring 43 000 anställda och en försäljning på cirka 82 miljarder SEK i över 150 länder i kvarvarande verksamheter.

Attached html: HTML
Attached pdf: PDF