2016-08-29 09:17:51

WIFOG: POSITIV UTVECKLING 2 KV



STOCKHOLM (Direkt) Wifogs genomsnittliga intäkt per kund flerdubblades under det andra kvartalet och bruttomarginalen stiger.

Så sammanfattar bolaget sitt andra kvartal.

"Vår viktigaste uppgift nu är att öka användarskaran. Strategin för den saken bygger mycket på tillväxt genom partnerskap. Tele2:s och AON:s kunder kommer snart att kunna dra nytta av Wifogs plattform och med bara en bråkdel av dem ombord så kan vi visa positivt kassaflöde och därefter göra en efterlängtad vinst", kommenterar vd Peter Håkansson i rapporten.

Wifog är en av tre kvar i en offertrunda som en stor mobiloperatör i Sydostasien bjudit in till. Wifog har nu lämnat in ett konkret anbud i konkurrens med två andra aktörer.

"Operatören har enligt egen uppgift 40 miljoner användare i sin befintliga reklamplattform och vill nu byta ut den mot en lösning med mer kvalificerad funktionalitet och kapacitet. Uppdraget omfattar licensiering av vår plattform och till det drift, underhåll och utveckling", skriver Peter Håkansson.

Vad avser övrig expansion så har Wifog konkreta diskussioner på ett antal marknader och räknar med att komma i mål på någon marknad under fjärde kvartalet eller första kvartalet nästa år.


Andra kvartalet

- Nettoomsättning 2,4 mln kr (1,1)

- Bruttovinst 0,6 mln kr (-3,8)

- EBITDA -5,2 mln kr (-9,1)

- Rörelseresultat -5,4 mln kr (-9,1)





Bäst utveckling - Idag Topplistor