2017-04-04 11:10:13

TRADING DIREKT: ABB:S "VIKTIGASTE FÖRVÄRV" SÄTTER TONEN

Länk till dagens Trading Direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Stockholmsbörsen steg något under den inledande tisdagshandeln, med verkstad i förarsätet. Mest steg ABB, som aviserade sitt enligt bolagets vd viktigaste förvärv någonsin under morgonen, österrikiska B&R Automation.

I övrigt fortsatte Bravida upp efter måndagens norska förvärv, och G5 rusade till nya höjder tack vare preliminära försäljningssiffror för det första kvartalet.

Trading Direkt tar som vanligt upp de viktigaste händelserna och resonerar också kring börsutvecklingen. Tobbe Roséns nedslag i dagens avsnitt innefattar:

INDEX: OMXS30, DAX, S&P500

AKTIER: ABB, SCA, H&M, SHB, Volvo, SKF

VALUTA: USD/SEK

RÅVAROR: Guld, koppar, råolja (Brent).

TITTARÖNSKEMÅL: AQ Group, Avance Gas, Banco Santander, Betsson, Cleantech, CVS Health, Enzymatica, Hexagon, JLT Mobile Computers, Kitron, Klövern, Lithium Americas Corp, Link Mobility Group, Lockheed Martin Corp, Lundin Petroleum, NetEnt, Opus Group, OraSolv, Precise Biometrics, Probi, Pyrogenesis Canada, Ratos, Securitas, Starbreeze, Stille, Swedish Match, Telia, Tobii.