2017-08-11 13:22:27

Tillägg till pressmeddelande om riktad emission i Wifog Holding

Wifog Holding AB (publ) har tidigare aviserat att bolaget framgångsrikt stängt en emission om totalt 30 miljoner kronor. Mot bakgrund av att en del av de som motsvarar kontantdelen i emissionen är försenade så har bolaget ännu inte kunnat registrera emissionen och därför hamnat i likviditetskris.

TILLÄGG TILL PRESSMEDDELANDE OM RIKTAD EMISSION I WIFOG HOLDING

Styrelsen och ledningen arbetar aktivt med att få in alla delar av emissionen och dessutom med ytterligare aktiviteter för att säkra bolagets kortsiktiga finansiering fram tills dess emissionen kan registreras i sin helhet. Mer information följer inom kort.

Stockholm 2017-08-11

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Håkansson, VD Wifog Holding AB (publ)
E-post: ir@wifog.com
Hemsida: http://investor.wifog.com

Denna information är sådan information Wifog Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 augusti 2017 kl 13:05.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Wifog Pressrelease 2017-08-11.pdf

Kort information om Wifog Holding AB (publ)

Wifogs affärsidé är att skapa konsumentnytta och konsumentvärde i vardagliga aktiviteter online. Bolaget rymmer Wifog Mobile som är en mobiltjänst som köper kapacitet i 3s nät, en lojalitets- och aktivitetsplattform samt en B2B enhet som erbjuder en portfölja av digitala lojalitets- och konsumenttjänster åt företag, organisationer och verksamheter, i och utanför Sverige. Tjänsteportföljen inbegriper lösningar för online shopping, marknadsundersökningar, reklam och belönar dig med poäng som du kan använda för att betala dina räkningar. Du hittar även unika erbjudanden, rabatter och bonusar, skräddarsydda för din personlighet och dina behov när du shoppar online.

Bolaget är noterat på Nasdaq First North och Mangold Fondkommission är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550, www.mangold.se.

Attached pdf: PDF
Attached html: HTML