22 Feb, 2021

LVMH köper 50 % av Armand de Brignac

 

 

Idag kan vi läsa om nyheten att LVMH utökar sitt champagnestall med ytterligare ett prestigemärke. Det är rapparen Jay Z:s champagenuhus som man köper in sig i. Det här är en riktigt exklusiv champagne och den kompletterar faktiskt LVMH:s champagner ganska bra i och med att det är ett dyrare vin än deras vanliga champagner. Sen tycker vi kanske inte att den är lika snygg som många andra champagneflaskor men smaken är som baken. Pandemin har påverkat champagneförsäljningen negativt och en nedgång med 18 % borde ha gjort att LVMH ändå har haft ett hyfsat förhandlingsläge.

Sedan tidigare äger LVMH följande champagnemärken:

 

Mercier

Moët & Chandon

Veuve Cliquot

Ruinart

Dom Perignon (del av Moët)

Krug

 

 

 

Läs mer om LVMH

 

LVMH varumärken

LVMH buys 50 % stake in Jay-Zs champagnebrand

TradeVenue
TradeVenue är en samlingsplats för investerare och noterade bolag. Vårt fokus är att främst uppmärksamma små- och medelstora bolag men ni finner givetvis även information om de största bolagen i Sverige. På denna hemsida kan ni ta del av aktietips, läsa uppdragsanalyser, blogginlägg och massvis av aktuella börsnyheter.