+2,00% Idag
-4,84% Sedan årsskifte

2018-01-19 10:17:00

REDEYE: ADDERAT THQ NORDIC I TOP PICKS-PORTFÖLJ 2018

STOCKHOLM (Direkt) Redeye har adderat spelbolaget THQ Nordic till sin "Top Picks-Portfölj" för 2018. Även Alligator Bioscience har lagts till i portföljen nyligen.

Det framgår av Redeye Tech Report 2018, som publicerades på fredagen.

Top Picks-Portföljen består av aktier som valts ut från Redeyes bevakningsuniversum av teknik- och hälsovårdsbolag. Enligt rapporten adderades THQ Nordic den 21 december 2017 och Alligator Bioscience lades in i portföljen den 30 november.

THQ Nordic väntas lansera fler speltitlar under 2018, skriver Redeye som tror att bolagets ledning kan fortsätta att överträffa de generella förväntningarna.

"Vi räknar med att THQ levererar en stark rapport för det fjärde kvartalet 2017 och projektportföljen (pipeline) för 2018 ser mycket lovande ut", skriver Redeye.

Bioteknikbolaget Alligator Bioscience pekas i sin tur ut som ett av de bästa valen i sektorn, enligt rapporten. Samtidigt som Redeye uppmärksammar den osäkerhet som finns i att investera i ett bioteknikbolag i tidig fas, anser analyshuset att marknaden har en för försiktig syn på Alligators potential.

My Taste och Paynova har däremot tagits bort från Top Picks-portföljen.

Portföljen för 2018 innehåller därmed: Alligator Bioscience, Cherry, Elos Medtech, Enea, Genovis, Opus Group, SyntheticMR, THQ Nordic och West International. Redeye har också cirka 20 procent kontanter (cash) i portföljen.

I rapporten pekar Redeye också ut sina fem toppval inom tekniksektorn (tech) separat; THQ Nordic, Cherry, Enea, Opus Group och West International.