-0,09% Idag

2019-10-15 15:28:20

24SEVENOFFICE: HANDELN ÅTERUPPTAS KL 16

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Spotlight har beslutat att handeln i 24Sevenoffice Scandinavias aktie ska återupptas i dag, den 15 oktober 2019, klockan 16.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Spotlight hänvisar till det pressmeddelande som 24Sevenoffice Scandinavia publicerade 15.05 där bolaget kom med ett "klargörande kring indikativt bud på 24Sevenoffice".

Finansinspektionen har informerats om beslutet att handeln ska återupptas, uppger Spotlight i pressmeddelandet.

Bakgrund är att 24Sevenoffice under natten till tisdagen meddelade att det mottagit bud från "ett noterat bolag inom ERP-segmentet". Detta bud skulle förvärvas med nyemitterade aktier och värderar 24Sevenoffice till 19:90 kronor, hette det.

Aktien handelsstoppades på tisdagsmorgonen och Spotlight hänvisade till osäkerheter kring bolagets informationsgivning.

På tisdagseftermiddagen kom då ovan nämnda klargörande.

Sammanfattningsvis skriver 24Sevenoffice att det släppt nattens information eftersom det inte vill att det indikativa budet ska stoppa eller påverka de pågående förvärvsprocesser som bolaget befinner sig i.

En annan anledning till offentliggörandet är att största ägaren i R-Venture för närvarande förhandlar om att köpa tillbaka egna aktier i R-Venture kontant eller i kombination med aktier i 24sevenoffice för att reducera antalet aktionärer.

"Det är processer som är omöjliga att genomföra eftersom aktierna i 24sevenoffice Scandinavia inte kan handlas med insiderinformation utan ett offentliggörande eftersom styrelseordförande i 24SevenOffice Scandinavia AB också är styrelseordförande i R-Venture AS", skriver 24Sevenoffice i klargörandet.