+0,72% Idag

2016-12-23 12:52:56

TRADING DIREKT: JULSÄCKEN FULL MED TEKNISK ANALYS FRÅN TOBBE

Länk till fredagens Trading Direkt, årets sista:

STOCKHOLM (Direkt) Det blir av allt att döma en minusvecka på börsen innan jul detta år, trots en positiv avslutning på veckan. OMXS30 stängde 1.548 förra fredagen och visar strax efter lunch 1.526, utan kvarvarande triggers under resten av dagen. Överhuvudtaget är agendan väldigt tunn denna dag.

Trading Direkt tar upp marknadsrörelser och Tobbe Rosén från Vinnarbyrån bjuder på en rejäl tomtesäck med teknisk analys:

INDEX: OMXS30, DAX, S&P500

RÅVAROR: Guld, råolja (Brent)

VALUTA: USD/SEK

AKTIER: Nokia, Fingerprint Cards, Kinnevik, Volvo, Swedish Match, Handelsbanken, SKF

TITTARÖNSKEMÅL: ABB, Aker, AQ Group, Aroma Pure, Assa Abloy, Autoliv, Axfood, Bahnhof, Biogaia, Black Earth Farming, Botnia Exploration, Bravida, Byggmax, C Security Systems, Cellavision, Clavister, Clean Motion, CLS, Copperstone Resources, Eltel, Episurf, Evolution Gaming, Frontline, Getinge, Grief Seafood, Hansa Medical, Humana, ICA

Önskelistan från tittare har varit lång inför jul och ytterligare analys kommer att publiceras separat på www.playdirekt.se . Det går också att finna alla inslag på Youtube under playdirekt-kanalen.

Sändningarna gör nu ett break, återstartar den 9 januari.