-0,80% Idag

2019-05-23 12:12:46

Seafire AB (publ):s dotterbolag Hedén Group AB lanserar FIZ systemet YMER 3 för Cinema

Seafire AB (publ):s ("Seafire") dotterbolag Hedén Group AB ("Hedén") lanserar YMER 3, ett nytt trådlöst system för styrning av Focus Iris Zoom (FIZ) på kameraobjektiv inom Cinema

Hedén har efter övertagandet av Seafire 2016 arbetat aktivt med produktförnyelse och utveckling. Efter YMER 1, ett enkanalssystem, och ett antal kameramotorer som lanserades 2018 breddas nu sortimentet med ett trekanalssystem för filmobjektiv, YMER 3.

YMER 3 kommer att vara bolagets flaggskeppsprodukt och ha en av marknadens bästa prestanda vad gäller motorhastighet och respons. Tillsammans med de unika funktionerna LenSaver CalibrationTM och Manual OverrideTM samt integration med objektiv, Lens Mapping, och avståndsmätare, kommer systemet vara mycket konkurrenskraftigt i marknaden med stor potential.

"Vi har fått en bra start på 2019 med en försäljningstillväxt på över 25% i Q1, drivet av produktlanseringarna, och med YMER 3 etablerar vi oss som en komplett leverantör för follow-focussystem till återförsäljare och uthyrare av filmutrustning. Hedén är väl positionerad i premiumsegmentet inom Cinema för att återigen ta en ledande roll i utvecklingen av branschen, säger Jonas Andersson VD på Hedén."

För ytterligare information vänligen kontakta:

Johan Bennarsten, VD, johan.bennarsten@seafireab.com,tel. +46 707495659

Jonas Andersson, VD Hedén Group AB, jonas.andersson@heden.se,tel. +46 709636376

Kort om Seafire

Seafire är en företagsgrupp inom industri, handel och tjänster som förvärvar och utvecklar småbolag i Sverige. Bolaget etablerades 2016 och fokuserar genom dess förvärvsstrategi på lönsamma, mindre bolag med utvecklingspotential. Seafire har en portfölj med fem bolag och en omsättning 2018 på över 200 msek proforma. För mer information, besök www.seafireab.com. Augment Partners AB, tel +46 8-505 651 72 eller +46 72-858 97 69, är Seafire AB (publ):s Mentor.

Attached html: HTML
Attached pdf: PDF