-0,49% Idag

2019-06-11 06:28:41

MAHA ENERGY: ATTIC-BRUNNEN TESTAR PREL 2.932 FAT/DAG (OMS)

(omsänd: nyheten publicerades första gången på måndagskvällen)

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Maha Energy meddelar att brunnen Attic vid Tie-fältet preliminärt har testat 2.932 fat oljeekvivalenter per dag, varav 1.088 fat oljeekvivalenter per dag från Agua Grande-formationen (985 fat olja per dag) och 1.844 fat oljeekvivalenter per dag från Sergi-formation (1.726 fat olja per dag).

Det framgår av ett pressmeddelande där Maha ger en uppdatering av sin verksamhet och presenterar testresultat från brunnar.

Bolaget uppger att den initiala produktivitetsvolymen för Agua Grande kan överstiga 3.000 fat olja per dag.

Brunnen kommer nu att producera cirka 2.000 fat olja per dag och ha en gasproduktion om 1.200 miljoner standardkubikfot per dag (cirka 2.200 fat oljeekvivalenter per dag) för att matcha produktionsmål och för att balansera produktionen från samtliga brunnar, heter det.

"Företaget skalar nu upp produktionen från Tie-fältet för att nå en försäljningsvolym vid slutet av månaden vid 4.050 fat olja per dag", skriver Maha Energy.

Vidare meddelar bolaget att arbete fortgår för att slutföra ett avtal om att sälja ytterligare 750 fat olja per dag från Tie-fältet. Maha Energy hoppas att detta kommer att komma på plats i början av juli. Då skulle ha bolaget ha avtal vid Tie-fältet om att sälja upp till 4.850 fat olja per dag till marknaden, uppges det.

Maha Energy har som målsättning att nå en produktionsplatå för Tie-fältet vid 4.500-5.000 fat olja per dag under de kommande tre åren.

Bolaget ger även uppdateringar kring brunnarna GTE-3 och GTE-4 samt Tartaruga-fältet (107D).

"De nuvarande utfallet som syns på 107D är mycket uppmuntrande", säger Maha Energys vd Jonas Lindvall som hoppas på att återföra 107D till produktion så snart som de markbaserade faciliteterna kan hantera de nya volymerna.