+0,37% Idag
-0,13% Sedan årsskifte

2018-04-13 16:49:55

SIVERS: ORDER PÅ RADARMODULER VÄRD 6,5 MLN KR

STOCKHOLM (Direkt) Sivers IMA Holding har fått en order värd 6,5 miljoner kronor avseende leverans av FMCW radarmoduler till en "ledande" systemintegratör inom det maritima området.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Ordern gäller äldre FMCW radarmoduler som Sivers har utvecklat och tillverkat under många år. Sivers har nyligen meddelat sina kunder att bolaget kommer att sluta tillverka denna typ av radarmoduler. Då detta rör sig om en slutlig order på dessa produkter påverkar det ordervärdet i positiv riktning, skriver Sivers.

"Vi har hittat en bra lösning med en av våra långtida kunder om hur vi skall kunna slutleverera dessa äldre radarmoduler. Dessa produkter har under en lång tid varit viktiga för Sivers men är nu mogna att fasas ut. Tack vare detta frigörs resurser för ett ökat fokus på våra nya produkter för trådlösa och fiberbaserade höghastighetsnät, vilket jag ser som viktigt", skriver vd Anders Storm.

Leverans av radarmodulerna kommer att börja under tredje kvartalet med mål att slutlevera ordern redan under 2018. Även andra kunder som använder dessa produkter har underrättats och Sivers räknar med att genomföra slutleveranser också till dessa under året.