-1,14% Today

2018-01-22 12:08:00

INVUO: TIDIGARE VD:N PETER FREDELL SÅLT HELA INNEHAVET

STOCKHOLM (Direkt) Peter Fredell har under det fjärde kvartalet sålt alla sina aktier i Invuo, som tidigare hette Seamless och där Peter Fredell tidigare var vd.

Det framgår av ägardatatjänsten Holdings senaste uppdatering.

Peter Fredell avyttrade totalt drygt 2,3 miljoner aktier, motsvarande nästan 4 procent av bolaget, under det fjärde kvartalet.

Peter Fredell ägde, enligt Holdings sammanställning, som mest drygt 16 procent av aktierna. Det var hösten 2013 när Seamless-aktien ett tag handlas över 50 kronor. Vid den tidpunkten satte marknaden stora förhoppningar till bolagets system för mobila betalningar, SEQR. Investerarnas intresse fick bränsle av att Berenberg samma höst rekommenderade köp och satte riktkursen 112 kronor.

I december förra året avyttrade bolaget SEQR för 8 miljoner kronor och en aktie i Invuo kostar på måndagen cirka 1:33 kronor (aktien i avknoppade SDS noteras kring 12:25 kronor).

Peter Fredell vill inte kommentera sin aktieförsäljning, skriver han till Nyhetsbyrån Direkt i ett sms.