-0,55% Idag

2019-07-09 07:32:29

ATRIUM LJUNGBERG: FÖRVALTNINGSRESULTATET BLEV 321 MLN KR 2 KV

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg redovisar ett förvaltningsresultat på 321 miljoner kronor för det andra kvartalet. Infront Datas snittestimat, utifrån tre analytikers prognoser, låg på 329 miljoner.

Hyresintäkterna uppgick till 647 miljoner kronor. Det kan jämföras med ett snittestimat på 635 miljoner.

De orealiserade värdeförändringarna på fastigheter uppgick till 1.166 miljoner kronor i det gångna kvartalet och nettoresultatet till 1.007 miljoner kronor, i det sistnämnda fallet var 264 miljoner kronor förväntat.

Snittestimatet som Nyhetsbyrån Direkt använder i rapporttelegram är baserat på estimat från minst tre analytiker i en sammanställning av Infront Data. Gruppen som bidragit till snittestimatet utgör en del av det totala antalet analytiker som löpande följer bolaget och gör estimat över kvartalsresultat. Snittestimatet bör därför ses som en indikation om var förväntningarna ligger.