+1,31% Idag

2019-01-18 07:37:09

STENDÖRREN: EQT HAR 41% AV KAP, 58% RÖST, FÖRLÄNGER BUDPERIOD

STOCKHOLM (Direkt) EQT Real Estate kontrollerar 40,5 procent av kapitalet och 58,0 procent av rösterna i Stendörren efter den förlängda acceptperioden i budet på Stendörren löpte ut den 16 januari och inklusive aktier som har förvärvats. Acceptperioden förlängs ytterligare till och med den 8 februari klockan 15.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Vid utgången av den förlängda acceptfristen den 16 januari 2019 hade erbjudandet accepterats av aktieägare representerande 11,38 procent av samtliga aktier och 6,32 procent av samtliga röster i Stendörren.

Stendörren Real Estate har förvärvat cirka 7,4 miljoner aktier från Kvalitena, Förvaltningsbolaget Hummelbosholm, Knut Poussette, Hans Lycketorp och Seth Lieberman, utanför erbjudandet, motsvarande 26,1 procent av samtliga aktier och cirka 50,1 procent av samtliga röster i Stendörren.

Därtill har Stendörren Real Estate utnyttjat den köpoption vilken Kvalitena har utfärdat, omfattande 500.000 B-aktier i Stendörren, motsvarande 1,78 procent av samtliga aktier och 0,99 procent av samtliga röster i Stendörren.

Stendörren Real Estate har förvärvat motsvarande 1,18 procent av samtliga aktier och 0,65 procent av samtliga röster i Stendörren, över marknaden.