-0,86% Idag

2017-10-31 09:11:49

GOLD TOWN GAMES: WHM LANSERAS I RESTEN AV EUROPA, AKTIEN +30%

STOCKHOLM (Direkt) Gold Town Games, som noteras på NGM, klättrar 30 procent i den inledande handeln på tisdagen sedan spelutvecklingsbolaget uppgett att World Hockey Manager lanseras i resten av Europa med primärt fokus på Tyskland och Schweiz.

Sedan den senaste publicerade användardatan, den 28 september, har World Hockey Manager ungefär 3.500 dagliga unika användare fördelat på 20.000 besök. Antalet nedladdningar sedan lanseringen i Skandinavien den 16 september är ungefär 20.000 och 75 procent av dessa kommer från Sverige. Den genomsnittliga försäljningen uppgår till ungefär 9.000 kronor per dag.

"Målet med den europeiska lanseringen är att intensifiera marknadsföringen och öka det totala antalet dagliga användare för att utvärdera hur spelet och dess intäkter skalar", säger vd Pär Hultgren i en kommentar i ett pressmeddelande och fortsätter:

"Vår samlade bedömning är att World Hockey Manager är redo för fler marknader baserat på den positiva användardatan. De kommande veckorna kommer Gold Town Games att utvärdera den europeiska lanseringen och därefter ta beslut om kommande global lansering med fokus på Nordamerika".