+0,86% Idag

2019-10-31 11:28:39

HEALTHCARE DIREKT: ALZHEIMERPROJEKT ÅTERUPPSTOD FRÅN DE DÖDA

Här finns en länk till det fjortonde avsnittet av programmet Healthcare Direkt.

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Healthcare Direkt är programmet där vi pratar om veckans händelser inom life science. I veckans avsnitt av programmet tar vi upp Alzheimers sjukdom och den utveckling som det amerikanska läkemedelsbolaget Biogen har presenterat kring sin läkemedelskandidat aducanumab vid behandling av Alzheimers sjukdom.

Vi nämner även de svenska bolagen som verkar inom området för Alzheimers sjukdom. Däribland tar vi upp Bioarctic och går in på deras läkemedelskandidat Ban2401 och dess likheter och skillnader med Biogens aducanumab. Även Alzecure och Alzinova nämns i veckans avsnitt som bolag som forskar inom Alzheimers sjukdom.

I nyhetsdelen av programmet svarar vi på en fråga om Sobis rapport för det tredje kvartalet samt tar upp Astra Zenecas delårsrapport. Slutligen återkopplar vi till programmet om uppdragsanalyser och ambitiösa mål samt talar om Irras. Carnegie har utfärdat en köprekommendation för Irras, men räknar trots det inte med att bolaget når upp till sitt finansiella mål om intäkter överstigande 275 miljoner kronor för år 2021.

Avsnittet finns även tillgängligt som podcast på Itunes, Soundcloud och Acast.