11 Jan, 2022

Fastpartner hyr ut 4 200 kvm i Centrala Frösunda till Office Management

Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom allt som rör arbetsplatsen. För att kunna erbjuda sina kunder rätt lösningar, spanar de på framtidens trender och kan tack vare det skapa de bästa förutsättningarna för trivsel, samarbete och kommunikation för en smartare och effektivare arbetsdag. Idag hjälper de fler än 8 000 kunder i Sverige, Norge och Finland och har totalt cirka 450 medarbetare.

- Kontoret framöver blir delvis en arbetsplats, delvis en mötesplats där människor laddar energi i mötet med andra. Ett modernt kontor ska erbjuda en stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna där både teknik, inredning och ergonomi bidrar till effektivitet och kreativitet, säger Peter Uddfors, VD och koncernchef för Office Managamenet.

- Självklart vill vi skapa Framtidens Arbetsplats även för oss själva, precis som vi gör för våra kunder, fortsätter Peter Uddfors. Det får vi nu möjlighet att göra i Centrala Frösunda tillsammans med Fastpartner.

Fastigheten på Gustav III:s Boulevard blir en hållbar och framtidsinriktad arbetsplats med modern infrastruktur. Här blir både medarbetare och kunder inspirerade av smarta och effektiva lösningar i enlighet med Office Managements fem identifierade trender inom framtidens arbetsliv, bl.a. att flexibla samarbeten inte längre är ett undantag utan det nya normala.

- Centrala Frösunda lockar allt fler företag. Det är uppenbarligen många som uppskattar moderna kontor med gångavstånd till spårbunden kollektivtrafik och brett utbud av service i huset och i stadsdelen i övrigt, säger Håkan Bolinder, Regionchef på Fastpartner.

Office Management flyttar in med cirka 250 medarbetare i sitt nya kontor i Centrala Frösunda i juni 2022.

Centrala Frösunda ligger i det som med rätta anses vara Stockholms andra city. Här arbetar idag nästan 40 000 personer. Kollektivtrafiken är ypperlig, bara 7 minuter från T-centralen och 4 minuter från Odenplan. Servicen i stadsdelen har en genuin lokal tvist och i närheten finns dessutom Westfield Mall of Scandinavia. Kontoren är självklart moderna och kontorsläget är av innerstadskaraktär.

Stockholm den 11 januari 2022

För vidare information vänligen kontakta:

Håkan Bolinder, Regionchef Fastpartner AB
Telefon: 08 - 402 34 74
E-post: hakan.bolinder@fastpartner.se

Christopher Johansson, vVD Fastpartner AB
Telefon: 08 - 562 517 07
E-post: cj@fastpartner.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 11 januari 2022 kl 09:30.

Fastpartner välkomnar Office Managements Stockholmsverksamhet till nya lokaler i Centrala Frösunda. Kontoret upptar ett helt våningsplan på Gustav III:s Boulevard 32-36.