-0,42% Idag

2019-10-11 08:41:05

Ecoclimes teknikchef köper aktier

Teknikchef Torbjörn Jonasson har köpt 50 000 aktier i det svenska företaget Ecoclime Group AB, ett svenskt climetechbolag för fastighetsbranschen noterat på Spotlight Stock Market. Förvärvet av aktierna har gjorts direkt från Celsium Group AB, en av huvudägarna i Ecoclime, till priset 6,60 kr/aktie baserat på ett genomsnitt av den senaste tidens vägda kursnivå.

"Jag köper aktier i Ecoclime på grund av min starka tro på vår teknologi, den kundnytta den levererar och de tillväxtmöjligheter det ger, samtidigt som jag ser mitt engagemang i bolaget som långsiktigt. Från mitt perspektiv ser jag goda förutsättningar att utvecklas väl med den potential som finns i de projekt vi nu är involverade i", säger Torbjörn Jonasson.

Lennart Olofsson, VD

E-post: Lennart.olofsson@ecoclime.se

Ecoclime Group AB är en investeringsplattform för klimatsmarta teknologier, system- och affärslösningar. Bolagen i gruppen skapar och utvecklar innovationer samt driver projekt för ett mer hälsosamt inomhusklimat, lägre energikonsumtion och växthusgasutsläpp i fastigheter och industriprocesser. Bolaget är noterat på Spotlight Stock Market (tidigare Aktietorget). ecoclime.se

Attached html: HTML