0,00% Idag

2020-06-16 10:36:42

ELECTRA: UTÖKAR SAMARBETE MED ELON TILL GEMENSAM E-HANDEL

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Electra och Elon utökar sitt samarbete och lanserar ny gemensam e-handel.

Våren 2019 inledde Electra och Elon ett samarbete för att skapa Nordens största fackhandelskedja för hemelektronik och vitvaror. Nu lanseras en gemensam e-handel för Elon och Elon Ljud & Bild, som Audio Videos över 100 butiker bytte namn till i november, där konsumenter kan handla både hemelektronik och vitvaror från de två företagen.

"Vi har nu tagit ytterligare ett steg i vårt samarbete med att bygga upp ett starkt varumärke i Norden. Webbsidan skapar en gemensam plattform och det blir enklare för konsumenten att få hela utbudet på ett och samma ställe", säger Anneli Sjöstedt, vd på Electra, som ansvarar för varumärket Elon Ljud & Bild.

Merparten av Elon Ljud & Bilds och Elons butiker fortsätter sin inriktning på hemelektronik respektive vitvaror, men det finns ett ökat intresse från många butiker som vill bredda sin verksamhet med båda sortimenten, enligt Annelie Sjöstedt.