-0,88% Idag

2019-11-07 11:46:59

HEALTHCARE DIREKT: ONCOPEPTIDES OM HUR DE SKA NÅ USA-MARKNADEN

Här finns en länk till det femtonde avsnittet av programmet Healthcare Direkt.

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Healthcare Direkt är programmet där vi pratar om veckans händelser inom life science. I veckans avsnitt gästas vi av Oncopeptides vd Jakob Lindberg som beskriver om hur bolagets läkemedelskandidat melflufen kan nå USA-marknaden under senare delen av 2020. Den 7-10 december hålls den årliga blodkongressen Ash i Orlando, USA och Oncopeptides kommer då att presentera nya data kring melflufen, under utveckling vid behandling av en variant av blodcancerindikationen multipelt myelom. Vi går igenom det viktigaste att hålla reda på för Oncopeptides inför kongressen.

I nyhetsdelen av programmet tar vi upp rapporterna från danska läkemedelsbolaget Novo Nordisk, fertilitetsbehandlingsbolaget Vitrolife samt vinstvarningen från Raysearch. Dessutom gör vi en återkoppling till det föregående avsnittet av Healthcare Direkt om Alzheimers sjukdom. Nu har ett kinesiskt bolag fått ett villkorat godkännande i Kina för ett läkemedel vid behandling av mild till måttlig Alzheimers sjukdom.

Avsnittet finns även tillgängligt som podcast på Itunes, Soundcloud och Acast.