+0,53% Idag

2019-10-08 11:25:10

FASTIGHETER: ABG JUSTERAR RIKTKURSER I SEKTORN

STOCKHOLM (Direkt) ABG Sundal Collier har justerat riktkursen och rekommendationen för ett flertal av Stockholmsbörsens fastighetsbolag, framgår av Bloomberg.

ABG höjer riktkursen för Balder till 410 kronor från 370 kronor. Rekommendationen köp upprepas. Riktkursen för Castellum höjs med 15 kronor till 180 kronor med upprepad säljrekommendation. Klöverns riktkurs justeras upp med två kronor till 17 kronor, med upprepad behållrekommendation. Riktkursen för Pandox är även fortsättningsvis 190 kronor med behållrekommendation upprepad.

Nyhetsbyrån Direkt har tidigare under tisdagen rapporterat om att ABG sänkt rekommendationen på Atrium Ljungberg till sälj från tidigare behåll. ABG skruvade dock samtidigt upp riktkursen till 185 kronor (170). Nyfosa höjdes till köp från behåll. Riktkursen höjs till 70 från 60 kronor. Även Fabeges riktkurs höjdes, till 120 kronor från 100 kronor, med säljrekommendationen upprepad.