-1,07% Idag

2019-09-27 09:47:48

TARGET EVERYONE: BESLUTAT OM RIKTAD EMISSION OCH BRYGGLÅN

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) First North-listade Target Everyone har, som meddelades den 22 augusti, ett underskott i sysselsatt kapital och har nu nått avtal om en riktad emission och ett brygglån.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Den riktade emissionen, som är villkorad en extrastämmas godkännande, omfattar nyemission av 44.285.714 aktier till teckningskurs 0:14 kronor per aktie, motsvarande en total likvid på 6,2 miljoner kronor. Kursen motsvarar det volymvägda snittet på aktiekursen under tjugo handelsdagar till och med 26 september, med en rabatt om 13,5 procent.

Emissionen riktas till Formue Nord Market Neutral, Jörns Bullmarknad, City Capital Partner och Dividend Sweden.

Vidare, för att adressera underskottet i sysselsatt kapital, har bolaget kommit överens om ett lån med Jörns Bullmarknad om 2 miljoner kronor, med en månadsränta på 3 procent plus hanteringsavgifter.

Utöver ovanstående kapitaltillskott har Target Everyone fått ett lånelöfte från en norsk finansinstitution som motsvarar den riktade emissionens 6,2 miljoner kronor och som ges så snart emissionen har registrerats. Därmed skulle bolaget ha tillräckligt med sysselsatt kapital för att fortsätta ordinarie verksamhet, heter det.