EYEON: MEDGER VISSA BARNSJUKDOMAR I B2B-FÖRSÄLJNINGEN
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Eyeon Group, verksamt inom IT-säkerhet, medger att bolaget har haft vissa barnsjukdomar i återförsäljningsledet av B2B-försäljningen.
Det framgår av ett pressmeddelande i spåren av att aktien i fredags föll 30 procent efter att Affärsvärlden skrivit att det är en aktie att akta sig för.
Eyeon tar allvarligt på feedback från bolagets kunder och partners, är budskapet.
"Vår försäljning sker genom ett nätverk av återförsäljare, och vi är medvetna om att det har funnits vissa barnsjukdomar i återförsäljningsledet av B2B-försäljningen. För att säkerställa att vår försäljningsprocess håller den kvalitet vi eftersträvar har vi infört strikt kvalitetskontroll, med regelbundna granskningar och en policy för omedelbara åtgärder vid eventuella avvikelser", skriver Eyeon Group i pressmeddelandet.
"I de fall det har funnits situationer där felaktigheter skett i vår försäljningsprocess, har vi vidtagit kraftfulla åtgärder för att rätta till dessa. Vi arbetar nära våra återförsäljare för att säkerställa att alla följer våra högt ställda krav och fortsätter förbättra våra processer löpande", fortsätter bolaget.
Eyeon skriver samtidigt att bolaget har arbetat med att utveckla och leverera produkter och tjänster som möter marknadens behov och bygger Eyeon starkt på sikt. Här nämner bolaget ett brett produktutbud, starka partnerskap samt en erfaren ledning och ägargrupp.
"Vi är öppna och transparenta i vår dialog med både kunder och media. Vårt mål är att erbjuda tjänster som uppskattas och förnyas år efter år av nöjda användare. Vi välkomnar också möjligheten att visa våra produkter och den teknologi som ligger bakom vår framgång", skriver Eyeon.
Affärsvärlden skrev i fredags att tidningen misstänker att bolagets verksamhet är direkt oseriös.
"Eyeon uppvisar många tecken på att vara ett luftslott som förr eller senare kommer spricka", skrev Affärsvärlden.