Återköp av aktier i H&M i vecka 48, 2025
H & M Hennes & Mauritz AB (publ) (Lei-kod 529900O5RR7R39FRDM42) har mellan den 24 november 2025 och 28 november 2025 återköpt sammanlagt 815 000 egna B-aktier (ISIN: SE0000106270) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen beslutat om.
Återköpen är en del av det återköpsprogram om SEK 1 miljard som H&M tillkännagav den 21 november 2025. Återköpsprogrammet löper under perioden 21 november 2025 till senast den 28 januari 2026 och genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (MAR) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (den så kallade Safe harbour-förordningen).
H&M B-aktier har återköpts enligt följande:
Datum:
Aggregerad daglig volym (antal aktier):
Viktat genomsnittspris per dag (SEK):
Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK):
24 november 2025
150 000
172,6965
25 904 475,00
25 november 2025
180 000
171,6432
30 895 776,00
26 november 2025
140 000
174,3923
24 414 922,00
27 november 2025
165 000
173,7880
28 675 020,00
28 november 2025
180 000
172,9989
31 139 802,00
Total ackumulerat under vecka 48/2025
815 000
173,0429
141 029 995,00
Total ackumulerat under återköpsprogrammet
953 000
172,8607
164 736 283,60
Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Citigroup Global Markets Europe AG för H&M:s räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår H&M:s innehav av egna aktier per den 28 november 2025 till 2 053 000 B-aktier (inklusive 1 100 000 egna aktier som förvärvades 26 juni 2025 t o m 17 juli 2025 för att säkerställa leverans av B-aktier till deltagarna i bolagets långsiktiga incitamentsprogram (LTIP)). Det totala antalet aktier i H&M, inklusive egna aktier, är 1 604 491 375 och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, uppgår till 1 602 438 375.
Kontakt:
Joseph Ahlberg, chef Investor Relations
Telefon: 073-465 93 92
E-mail: joseph.ahlberg@hm.com
För mer information från H&M-gruppen samt pressbilder besök hmgroup.com/media.
H & M HENNES & MAURITZ AB (PUBL) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. Koncernens varumärken är H&M (inklusive H&M HOME, H&M Move och H&M Beauty), COS, Weekday (inklusive Cheap Monday och Monki), & Other Stories, ARKET, Singular Society och Sellpy. I koncernen ingår också ett flertal ventures. Ytterligare information finns på hmgroup.com.
Bifogade filer