Översikt
Kalender & Rapporter
| 20 Feb, 2026 | Årsrapport |
| 19 Nov, 2025 | Delårsrapport |
| 10 Oct, 2025 | Extra bolagsstämma |
| 21 Aug, 2025 | Delårsrapport |
| 22 May, 2025 | Bolagsstämma |
| 15 May, 2025 | Delårsrapport |
| 20 Feb, 2025 | Årsrapport |
Största ägare
| Ägare | Kapital | Röster |
|---|---|---|
| Magnus Skoglund privat och genom bolag | 20.7 % | 20.7 % |
| Borgata Invest AB | 18.9 % | 18.9 % |
| David Rönnberg privat och genom bolag | 16.4 % | 16.4 % |
| Jofam AB | 15 % | 15 % |
| Adrigo Small & Midcap L/S | 9.3 % | 9.3 % |
| Skandinaviska Enskilda Banken | 5.4 % | 5.4 % |
| Nordea Livförsäkring Sverige AB | 2.8 % | 2.8 % |
| Kristian Wiman | 2.8 % | 2.8 % |
| Ove Sundström – Get Camping | 2.6 % | 2.6 % |
| Avanza Bank | 1.5 % | 1.5 % |
Online Brands Analyser
Bolagsrapporter Online Brands
Insiderhandel
| Datum | Person | Bolag | Transaktion |
|---|
Om Online Brands
Online Brands Nordic AB är ett svenskt noterat e-handelsbolag som investerar i, äger och utvecklar entreprenörsdrivna e-handelsbolag i Norden. Den övergripande strategin är att förvärva snabbt växande e-handelsföretag med starka varumärken, och därefter skala och vidareutveckla dem med hjälp av koncernens digitala kompetens inom marknadsföring, logistik och drift. Koncernen omfattar flera olika varumärken inom skilda produktområden, såsom mattor, hattar och kepsar, köksartiklar, camping- och friluftsprodukter, barn- och ungdomskläder, samt underkläder och basplagg. Bolaget använder sig av en affärsmodell som kombinerar organisk tillväxt och förvärv; genom att tillföra gemensamma resurser såsom finansiering, teknik, logistik och marknadsföring skapas synergier och förbättrad skalbarhet för dotterbolagen

Varför ska man investera i Online Brands?
- Erfaren ledning med stark e-handelsbakgrund
- Skalbar och beprövad förvärvsstrategi
- Synergier inom logistik och marknadsföring
- Starka varumärken i nischade segment
- Låg värdering relativt omsättning
- Strategisk och förvärvs kompetens via EQT-bakgrund
- Potential för högre marginaler
Online Brands affärsmodell
Online Brands strategi bygger på att förvärva mindre, snabbväxande e-handelsbolag med starka varumärken och utvecklingspotential. Genom att tillföra sin centrala kompetens inom marknadsföring stöttar koncernen entreprenörerna i deras tillväxtresa. Fokus ligger på nischade segment med lägre prisgenomlysning, där man kan skapa värde genom varumärkesstyrka snarare än prispress. Affärsmodellen är inspirerad av ett private equity-upplägg, där bolagen förvärvas, vidareutvecklas och etableras på nya marknader för att driva lönsam tillväxt.









