Laddar TradingView Widget
Laddar annons
Nyhet
5 May, 2023

TRADEDOUBLER: VD SER INGEN EFFEKT AV SVÅRARE MARKNADSMILJÖ

Uppdaterad:
5 May, 2023

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Trots den externa marknadsmiljön med hög inflation och minskade konsumentutgifter ser Tradedoubler ingen effekt på sin verksamhet för närvarande.

Det skriver Tradedoublers vd Matthias Stadelmeyer i rapporten för det första kvartalet.

"Även om det finns uppenbara större förändringar i hur digitala marknadsföringsstrategier planeras och drivs, verkar vår portfölj av lösningar för prestationsmarknadsföring matcha våra kunders behov av resultatfokuserade marknadsföringskampanjer", skriver han.

Under första kvartalet fortsatte Tradedoubler sin trend med tvåsiffrig bruttovinsttillväxt, som för kvartalet var 13 procent valutajusterat. Bruttovinstmarginalen ökade något till 21,4 procent (20,4), medan ebitda-marginalen var stabil på 5,3 procent.

Tillväxten i bruttoresultat fortsatte i alla Tradedoubler-regioner med Norden & Polen och Dach-regionen som de främsta drivkrafterna, medan Frankrike & Benelux, UK & Ireland och regionen "South" har bidragit på ett väsentligt sätt, uppger bolaget.

"Ökningen av bruttomarginalen, till 21,4 procent, går hand i hand med den fortsatta förändringen i vår produktmix där de nya produkterna ökar sin andel av Tradedoublers verksamhet. Dessa produkter (Metapic, Grow, Campaigns) har en högre marginal än den traditionella affiliate-marknadsföringsverksamheten", skriver Matthias Stadelmeyer.



TradeVenue
TradeVenue är en samlingsplats för investerare och noterade bolag. Vårt fokus är att främst uppmärksamma små- och medelstora bolag men ni finner givetvis även information om de största bolagen i Sverige. På denna hemsida kan ni ta del av aktietips, läsa uppdragsanalyser, blogginlägg och massvis av aktuella börsnyheter.