ADVERTY: AVSER GÖRA FÖRETRÄDESEMISSION 43 MLN KR
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Adverty, som erbjuder en plattform för in-game-annonsering, avser att genomföra en företrädesemission om cirka 43 miljoner kronor.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Bolaget har erhållit teckningsförbindelser från en befintlig aktieägare motsvarande cirka 3 procent av företrädesemissionen. Därutöver har bolaget ingått avtal om emissionsgarantier om totalt cirka 72 procent av företrädesemissionen.
Adverty avser att använda emissionslikviden till att finansiera etableringen av In-Play 2.0, samt att stärka bolagets kapitalstruktur och rörelsekapital.
Teckningskursen i företrädesemissionen är avsedd att sättas med en rabatt till TERP (teoretisk aktiekurs efter avskiljandet av teckningsrätter) om cirka 30 procent, men lägst 0:20 kronor per aktie.
Företrädesemissionen, inklusive fullständiga villkor, förväntas beslutas av styrelsen omkring den 15 november 2024.
För att säkerställa bolagets likviditetsbehov fram till dess att den planerade företrädesemissionen är genomförd har bolaget ingått avtal med externa långivare om ett brygglån om totalt 6 miljoner kronor.