ADVERTY: GER INTÄKTSPROGNOSER FÖR 2024-2026
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Adverty, som arbetar med teknik för displayannonsering, bedömer att bolagets intäkter kommer att uppgå till 52 miljoner kronor för helåret 2024, med en förväntad ökning till 128 miljoner kronor 2025 och 301 miljoner kronor 2026.
Det framgår av ett pressmeddelande i samband med att Adverty lanserar In-Play 2.0 som är en ny generation av bolagets annonsformat.
"I samband med utvecklingen och lanseringen av In-Play 2.0 har Adverty riktat sitt fokus mot framtida tillväxt, vilket har medfört ett temporärt minskat fokus på försäljning för att möjliggöra en framgångsrik utrullning av In-Play 2.0 under det tredje och fjärde kvartalet 2024. Trots detta förväntas bolaget uppnå en omsättning om 52 miljoner kronor för helåret 2024, vilket är i linje med omsättningen för 2023", skriver Adverty.
"Utrullningen av In-Play 2.0 kommer att fortsätta under första halvan av 2025, och en prognostiserad helårsomsättning om 128 miljoner kronor förväntas, där en betydande del av intäkterna beräknas tillkomma under andra halvan av året", uppger bolaget vidare.