Livsmedelsexperten Fredrik Marquard kliver in som försäljningschef för DUG Foodtech i offensiv satsning
DUG Foodtech stärker sin position på den svenska marknaden genom att rekrytera Fredrik Marquard som ny försäljningschef. Marquard, med omfattande erfarenhet från ledande roller inom non-dairy-sektorn, tar över ansvaret för att driva företagets försäljningsstrategier. Med bakgrund hos bolag som Oatly och Nespresso, markerar denna rekrytering en viktig del i DUG Foodtechs ambitiösa tillväxtplaner.
Fredrik Marquard om framtiden:
"DUG Foodtech är ett innovativt företag med produkter som ligger i framkant och som gör skillnad. Med min resa inom non-dairy-kategorin tror jag att jag kan bidra med värdefull erfarenhet på den svenska marknaden. Det finns en spännande resa framför oss, och jag är övertygad om att vi kommer att lyckas. Jag ser fram emot att bidra till DUG Foodtech:s fortsatta tillväxt med energi och engagemang”, säger Fredrik Marquard.
I skrivande stund (23 oktober 2024) genomför Dug Foodtech en emission. Vi på TradeVenue bevakar bolaget under denna period och ni kan ta del av information kring erbjudandet hos oss.