Gaming Corps: Kvartalsrapport Q3 2025
NYCKELTAL TREDJE KVARTALET 2025
| | KONCERN JUL-SEP 2025 | KONCERN JUL-SEP 2024 |
| Totala intäkter | 14,1 MSEK | (9,8 MSEK) |
| Nettoomsättning | 12,7 MSEK | (9,8 MSEK) |
| Tillväxt nettoomsättning, YoY | 29% | (24%) |
| Rörelseresultat | -7,9 MSEK | (-2,8 MSEK) |
| Resultat efter finansiella poster | -9,1 MSEK | (-3,8 MSEK) |
| Resultat per aktie före och efter utspädning | -0,06 SEK | (-0,05 SEK) |
| Antal driftsatta online kasinon | +2 000 |
Siffror i parentes avser tredje kvartalet 2024.
VD JUHA KAUPPINEN HAR ORDET
Kära aktieägare,
När vi nu lägger årets tredje kvartal till handlingarna kan vi konstatera att Gaming Corps fortsätter ta rejäla kliv inom många områden. Vi levererar jämfört med samma period förra året en omsättningstillväxt på runt 29% och en intäktsökning på 44%. Både totala intäkter och nettoomsättning tar också ett hopp uppåt jämfört med förra kvartalet och landar på 14,1 MSEK respektive 12,7 MSEK för perioden.
I och med att vi tar kliv som bolag tar vi kontinuerligt omtag på olika delar av verksamheten för att ha så goda förutsättningar som möjligt att uppnå vårt mål att bli en av branschens mest innovativa och respekterade spelstudios. Vi har nu många pusselbitar på plats och lägger vårt fokus på att anpassa våra kommersiella strategier till det bolag vi har växt till. Därför var det väldigt kul att nyligen kunna meddela att vi har anställt en ny Chief Commercial Officer. Graham Greensmith, som senast ledde en stark tillväxtresa hos den brittiska giganten Inspired, ansluter med värdefull erfarenhet av att skala upp verksamheter kommersiellt.
Som redan kommunicerat har vi rekryterat mer intensivt än tidigare. Bakgrunden till det är att vi behöver ett större team för att kunna leverera både högre kvalitet i våra spel samt en ökad frekvens av spelsläpp. Trots att vi växt har vi precis som tidigare extremt få medarbetare som lämnar oss, vilket jag tror är unikt för branschen. Men rekrytering är dyrt och våra kostnader följer därför med omsättningsökningen till stor del och ökar från förra kvartalet.
När det gäller kostnadssidan är det viktigt att ha med sig att vi på kort tid byggt upp två separata produktionslinjer, en för vår egen och en för Denwena/DEGEN Studios via vår RGS-lösning. Produktionslinjen för DEGEN Studios finansieras till stor del via den förskottsbetalning som jag nämnde i förra VD-ordet. Upplägget är väldigt positivt för oss och även om det gör att vi ökar både kostnader och intäkter initialt sett är vi helt övertygade om att det här är rätt väg framåt för Gaming Corps och oss aktieägare. Här vill jag också nämna att samarbetet har haft en längre uppstartsfas än förväntat vilket gör att deras breda marknadsföringskampanjer fortfarande ligger framför oss.
Vi har ännu inte uppnått två spelsläpp åt DEGEN Studios per månad, men har nu resurserna på plats för att hantera det och har dessutom byggt upp en spelportfölj för dem med färdiga spel som ej släppts vilket gör att vi har goda förhoppningar om att nå två spel per månad i början av 2026. Organisationen runt våra egna spel har förbättrats på alla plan, därför har vi också nu möjligheten att kommunicera en tydlig Product Road Map för de nästkommande två kvartalen, se gärna sid 9 i rapporten. Vi fortsätter också få många förfrågningar gällande vår RGS. Det handlar dels om befintliga samarbeten, men också nya spelstudios och andra stora aktörer i branschen. Vi har ännu så länge valt att tacka nej till dessa då vi tills vidare prioriterar samarbetet med DEGEN Studios och vår egen pipeline.
Innovation och nya spelupplevelser ligger oss varmt om hjärtat, och inom det området ska lanseringen av vår kommande spelmotor Marbles bli väldigt intressant att följa. Eftersom det är en helt ny produkt på marknaden behöver myndigheterna förstå mekanismen fullt ut, vilket har gjort att spelcertifieringen har tagit längre tid än förväntat. Intresset för den exklusiva lanseringen av Marbles är fortsatt väldigt stort.
Sett till nya marknader vill jag passa på att nämna Ontario som vi tror kan bli stort för oss. Vi har inte bara tecknat ett avtal med en av de största aktörerna där för en exklusiv lansering, utan har också samarbeten redan klara med stora delar av den övriga marknaden efter exklusivitetsperioden. Storbritannien är en annan viktig marknad, och där fortsätter vi ta marknadsandelar och bedömer att vår distribution kommer att bli så gott som heltäckande under första kvartalet 2026.
Vi går nu in i iGaming-industrins intensivaste period, och denna vinter har vi även fler planerade spelsläpp än någonsin tidigare. Vår kommunicerade målsättning om lönsamhet under 2025 kvarstår. Facit har vi först i samband med nästa kvartalsrapport, men alla vi på bolaget arbetar hårt varje dag för att uppnå den. Stort tack till alla er aktieägare som är med oss på den här resan, jag har stora förväntningar på Gaming Corps framöver.
Jag vill som alltid tacka för ert engagemang och support.
Med vänliga hälsningar,
Juha Kauppinen
VD Gaming Corps AB
För mer information, vänligen kontakta
Juha Kauppinen, VD: juha@gamingcorps.com
IR: ir@gamingcorps.com
Certified Adviser, Tapper Partners AB, +46 (0)70 44 010 98, ca@tapperpartners.se
Detta pressmeddelande finns tillgängligt i sin helhet på https://gamingcorps.com/investor-relations/press-releases/
Denna information är sådan information som Gaming Corps AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som är angiven av Gaming Corps nyhetsdistributör MFN vid publiceringen av detta pressmeddelande.
Om oss
Gaming Corps är en utvecklare av digitala spel, med fokus på traditionella och icke-traditionella premiumspel för onlinecasinon. Verksamheten är fokuserad på ett flertal områden där bolaget, utöver ett etablerat globalt distributionsnätverk av casinon, bland annat utvecklar Casino Slots, Table Games, Multiplier Games, Mine Games, Plinko Games och spelserien Smash4Cash. Bolaget grundades 2014, har sitt huvudkontor i Sverige samt utvecklingsteam i Storbritannien, Malta och Ukraina. Gaming Corps AB är noterat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet GCOR med ISIN-kod SE0014694691, bolagets Certified Adviser är Tapper Partners AB.
www.gamingcorps.com ir@gamingcorps.com
Denna information är sådan information som Gaming Corps är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2025-11-14 07:00 CET.
Bifogade filer
DELÅRSRAPPORT Q3 2025