MyMall

MyMall

Översikt

Webgallerian Scandinavia ägar och driver marknadsplatsen MyMall, som är välkänd för sin noggrant utvalda samling av webbutiker som skapar en spännande shoppingupplevelse online. Vad som gör MyMalls affärsmodell unik är att företaget inte behöver belasta sin resultaträkning med marknadsföringskostnader, eftersom dessa bekostas av de butiker som deltar i deras Marketing Community. Som ett resultat av denna innovativa modell har MyMall en betydligt större marknadsföringsbudget än vad de skulle kunna åstadkomma på egen hand.
Lista
Onoterat
Sektor
E-handel
VD
Ingemar Gleissman
Ordförande
-

Bakgrund

Ingemar Gleissman
Ingemar Gleissman
VD och grundare, MyMall

"Min resa som grundare av bolaget startade med e-handel mellan 2004 och 2008 och ledde till en omsättning om 116 miljoner SEK på fyra år. Men den stora utmaningen då, liksom idag, var kostnaden för marknadsföring i den hårda konkurrensen på marknaden. För att övervinna denna utmaning, samarbetade jag med Sveriges största konsument- och intresseorganisation för boende och ägare av småhus, Villaägarnas Riksförbund. Jag startade en webbshop som erbjöd hemelektronik och hushållsapparater och fick ett fantastiskt marknadsföringsstöd från Villaägarna.

Genom denna erfarenhet såddes fröet till mitt nuvarande bolag, en shoppinggalleria med handplockade, särskilt utvalda webbutiker, samlade under ett tak där de får möjlighet att till lägre risk och kostnad få väsentligt förbättrad försäljning. MyMall ger mindre webbutiker samma chans till framgång som jag själv fick genom Villaägarna. Att samarbeta och hjälpa varandra för att synas och höras är det bästa sättet för mindre aktörer att ta upp kampen mot storbolagen. På MyMall kan kunderna hitta butiker de inte visste fanns och uppleva att en del av tjusningen med shopping är att bli överraskad. Det är dags för oss mindre aktörer att ta upp kampen mot storbolagen. Vår största chans att ta marknadsandelar är att vi samarbetar och hjälps åt för att synas och höras så att vi får större synlighet i den allt hårdare konkurrensen på marknaden."

nyemission Mymall

Lösning

Företag inom e-handel konkurrerar om annonseringsutrymme i den alltmer digitala handelsvärlden och spenderar stora summor på att synas högst upp i sökmotorer som Google, Bing och Yahoo. Dessa stigande kostnader för online-exponering är en av huvudorsakerna till att många små och medelstora webbutiker tvingas stänga ned. För att förbättra avkastningen på annonseringsutgifter måste webbutiker ofta spendera mer än vad de har råd med. MyMall har löst detta genom att skapa en Marketing Community där webbutiker kan samarbeta och bidra till en gemensam marknadsföringsbudget. Tillsammans kan de uppnå en kritisk nivå för annonseringsutgifter och åstadkomma högre ROAS (Return On Ad Spent) än vad de någonsin skulle kunna uppnå på egen hand.

MyMall Nyemission 2023

Teckningsperioden för MyMall nyemission är avslutad. Läs mer om bolagets emission nedan. 

Erbjudandet i sammandrag

  • Bolagets namn: WebGallerian Scandinavia AB (publ)
  • Teckningskurs: 2,09 SEK
  • Minsta teckningspost: 5000 SEK
  • Emissionsbelopp: Minst 3 000 000 SEK (varav 100 % är tecknat)
  • Värdering före emission: 20 168 500 SEK
  • Teckningstid: 2023-04-17 – 2023-05-17. Styrelsen kan förlänga teckningstiden vid behov. Emissionen kan också avbrytas i förtid.
TradeVenue
TradeVenue är en samlingsplats för investerare och noterade bolag. Vårt fokus är att främst uppmärksamma små- och medelstora bolag men ni finner givetvis även information om de största bolagen i Sverige. På denna hemsida kan ni ta del av aktietips, läsa uppdragsanalyser, blogginlägg och massvis av aktuella börsnyheter.