Humble Group ger sig ut på hat-trip
Regnbågsfärgat “hat”
För några veckor sedan noterade vi att flera personer hade fått “hat-paket” hemskickade till sig via posten. Paketen innehöll en regnbågsfärgad tandborste, tandkräm och en text som uppmuntrade dem att “wash your mouth”. Detta var ett gratis paket som man kunde beställa och få skickat till personer som man ansett uttalat sig negativt om HBTQ-frågor.
Hatbeteende
Detta är en form av uppmaning till hat och näst intill förföljelse som jag varken uppskattar eller tycker att företag ska ägna sig åt. Det är definitivt inte seriöst i min värld och dessutom slösar bolaget med pengar. Pengar som deinte ens har. Bolaget gick back med 100 miljoner enligt senaste årsredovisningen. Bara för att man anser sig sprida hat eller dåligt beteende i “det godas” namn anser jag det vara helt fel.
Föregå med gott exempel
Ett bra sätt att visa sig “god” och duktig är att föregå med gott exempel och det tycker jag Humble Group kan göra. Tittar vi på hur Humble Groups ledning och styrelse ser ut så tycker jag faktiskt att det är lite sunkigt och inte särskilt 2024 över det hela.
Fokusera på verksamheten
Men först och främst tycker jag företag ska fokusera på att driva företag istället för att leka vita riddare i politiska korrekthetens namn.
Äger inte aktier
Som tur är äger jag inga aktier i Humble Group och om jag gjort det hade jag omedelbart sålt dem.
Humble Group stängde i fredags på kursen 9,68 kr.