
Ökad kommersiell aktivitet för Q-Sales

Q-Sales har (via en säljare på LinkedIn) kommunicerat ett nytt kundavtal och ett samarbete under de senaste dagarna. Det vittnar om ett fortsatt starkt momentum i bolagets tillväxtresa.
Bland annat meddelades ett nytt samarbete med Jens-Peter Edgren, en säljprofil med lång erfarenhet av att coacha säljteam enligt den beprövade MEDDICC-metodiken. Partnerskapet tyder på att Q-Sales fortsätter att investera i kompetens och metodik för att stärka sitt erbjudande inom försäljningsutveckling och säljoptimering.
Utöver detta har Q-Sales även välkomnat Defentry som ny kund. Defentry är ett B2B SaaS-bolag inom cybersäkerhet och identitetsskydd, med tillgång till några av världens främsta datakällor för övervakning av hackad information. Genom detta samarbete breddar Q-Sales sin kundbas inom det snabbt växande segmentet för teknikdrivna företag.
Sammantaget kan den ökade aktiviteten ses som ett första tecken på att Q-Sales börjar ta steget in i ett mer kommersiellt skede. Efter en period av uppbyggnad och test med ett begränsat antal användare ser vi nu indikationer på att bolagets lösning får fäste kommersiellt.
Om Q-Sales
En molnbaserad AI-assistent för säljteam. Lösningen kopplas upp mot kundens befintliga CRM-system för att automatiskt analysera kund- och försäljningsdata. En stor styrka med Q-Sales är förmågan att minska det administrativa arbetet för säljarna. Systemet fungerar även som en digital coach för säljarteamet genom realtidsinsikter och påminnelser. Varje morgon presenterar systemet automatiskt de viktigaste uppgifterna till säljarna. Genom Q-Sales kan säljarna fokusera på det som de är bra på - att sälja.