
Min blogglista
Blog Archive
- Vem är aktiepappa?
- Vem äger vad i svenskt näringsliv?
- Kontakt
- Swedish Wealth Institute – vilken bluff!
- Frihet - Vad är det och vem bestämmer?
- Allt snack om att kliva av börsen är bara trams!
- Balco till börsen med några av de tyngsta ankarinvesterare jag sett.
- Spara eller leva - måste man välja?
- Aktieägarrabatter och aktieägarförmåner
- Hur hög var boräntan 2011?
- LVMH varumärken
- Avanza eller Nordnet - bästa nätmäklaren
Taggar
Other

Det har nu gått en tid sedan Lohilo noterades på First North och vi försökte teckna oss för att delta vid IPO men fick ingen tilldelning. Och tur var väl det för man hade fått tajma lite för att komma ur det där med andan i behåll. Sedan första handelsdagen har Lohilo tap pat ca 30% och jämfört med noteringskursen så är tappet ca 14%. Ingen lysande affär såhär långt med andra ord.
Mycket rosa fluff
Vid IPO var vår första tanke att företaget verkar fokusera mer på rosa fluff och marknadsföring än genuina produkter och lönsamhet och inget av det vi sedan sett tyder på att vi haft fel. Reklamen är dock delvis smart utformad och de har via sina kläder möjlighet att komma undan med en del lättklädda tjejer på annonserna. (Se bilder) Som en extra bonus har de hakat på paddel-trenden och säljer paddelrack med logga på. Dock verkar inte marknaden skänka dem den uppskattning som de själva och deras aktieägare hade hoppats. Kanske beror det på VD-bytet som skett innan första året på börsen gått? Både gamla och nya VD:n syns på filmen nedan. Noteringskurs: 22 kr Första dag för handel: 26 oktober 2020
Läs mer om Lohilo:
Introduktion Lohilo (film)